2015. január 28., szerda

HOODED MENACE INTERJÚ LASSE PYYKKÖVEL - TAUSZIK VIKTOR

„…a Christopher Lee-féle Drakula-filmekkel kezdődött…” – interjú Lasse Pyykkövel, a Hooded Menace vezetőjével Rock / metal körökben a horror iránti rajongás egyáltalán nem új keletű jelenség, sőt egyes zenekarok a szövegvilágukban is efféle ijesztő, sokkoló témákkal operálva, a műfaj klasszikusai által megihletve. A finn Hooded Menace, élén a (stúdió)énekes-gitáros Lasse Pyykkövel – aki amolyan két lábon járó horrorfilm-lexikonnak is tekinthető –, szintén a horror megszállottja, ami tökéletesen harmonizál a banda vegytiszta doom / death metaljával. A csapat számtalan EP és split anyag után úgy döntött, egy exkluzív gyűjteményes anyagba sűríti az ezeken szereplő, nagylemezeken nem található dalait. A Gloom Immemorial válogatás ráadásul a következő, sorrendben a negyedik Hooded Menace album megjelenéséig is fenntartja az érdeklődést a csapat iránt. Kérdéseinkre maga a főember Lasse válaszolt. Van valami konkrét oka annak, hogy kétévente jön teljes albumotok? Puszta véletlen volna, hogy a megjelenésük ráadásul mindig páros évre esik? Lasse: Ez igazából csak véletlen egybeesés. Ez alkalommal viszont válogatás-anyaggal jelentkeztetek. Honnan az eddigi 7 és 12 inches EP-iteken, valamint split anyagaitokon megjelent dalaitok egybegyűjtésének ötlete? Lasse: A fejemben már régóta megvolt ez az ötlet, most pedig eljött a megvalósítás ideje, hiszen rengeteg anyagunk halmozódott fel és most úgysem fogunk split anyagokat, EP-ket, meg hasonlókat kiadni egy ideig. Szóval tökéletes volt az időzítés ennek a válogatásnak a megjelentetéséhez. Tudom, hogy sok embernek kimaradtak ezek a nóták. Most egy CD-re préselve begyűjthetik mindet. Az anyagon a Hooded Menace egészen korai korszakából (The Eyeless Horde EP) is van felvétel. Újravettétek és / vagy remaszterizáltátok ezeket a Gloom Immemorialra? Lasse: Nem vettünk újra semmit. A megszokott hangmérnökünk, Mikko Saastamoinen remaszterizálta az összes számot erre a válogatás CD-re. Mesélj a különböző split partner zenekarokkal való együttműködésetekről. Hogyan valósult meg ez a kooperáció a Horse Latitudes, a Coffins és a death metal legenda Asphyx esetében? Segítettek ezek az együttműködések abban, hogy több emberhez (az underground és extrém metal különböző irányzatainak rajongóihoz) jusson el a zenétek? Koncerteztetek vagy turnéztatok valaha bármelyikkel a fenti bandák közül? Lasse: Egyszerűen felvettük a kapcsolatot a bandákkal, hátha benne vannak egy splitben. Ennyi. A legtöbbjükkel persze már azelőtt is megvolt a kapcsolatunk, így a split ötlete magától értetődő volt. Biztos vagyok benne, hogy ezeknek a split anyagoknak mindegyike segített több emberhez eljuttatnunk a zenénket, gondolok itt elsősorban az Asphyx-szel való együttműködésre. De nem csupán arról van szó, hogy a saját magunk népszerűsítése miatt csináltuk. Nem is volt kérdéses a dolog, hiszen a kezdetek óta igen komoly hatást gyakoroltak ránk, úgyhogy a split számunkra volt megtiszteltetés. Nem minden nap adódik lehetőség, hogy egy lemezen szerepelj az egyik legnagyobb hatásoddal. Ami a koncerteket illeti, az Ilsa-val lezavartunk egy rövid turnét, amikor először jártunk az USA-ban, és a Coffinsszal is nyomtunk pár bulit, amikor Finnországban turnéztak. Az Asphyx-szel néhány fesztiválon játszottunk együtt és a Horse Latitudes-szal is volt két közös koncertünk, ha jól rémlik. Milyen kiadvány volt a Live Evil Vol. 1 válogatás (amelyre az I, Devil Master dalotok került fel)? Lasse: Egyfajta megünneplése volt annak, amikor először tartották Londonban a Live Evil Festet Fenriz védnökségével. Mi is felléptünk a fesztiválon, úgyhogy helyünk volt az albumon is. A Gloom Immemorial különleges, limitált példányszámú CD doboz formájában jelent meg. Mesélj a tartalmáról. Lasse: A CD dobozban benne van valamennyi kiadvány eredeti borítója egy-egy külön kártyalapon, a hátoldalon a dalok listájával és a szerzők feltüntetésével. Chris (Misanthropic Art) már dolgozott veletek korábban, hozzá fűződik a Hooded Menace / Loss split borítója. Ezért bíztátok rá a Gloom Immemorial borítóját is? Lasse: Igen, a split borítójával remek munkát végzett és könnyű volt vele dolgozni, ezért kértük fel a Gloom Immemorial borítójára is. Örülök, hogy így döntöttünk, mert csodálatosan sikerült. Mindhárom Hooded Menace album más és más kiadónál jelent meg. A három közül nyilván a Relapse Records a legnagyobb. Hogyhogy 2012-ben lezárult az együttműködésetek velük egy lemez és egy EP után? Erről szólt az eredeti terv és szerződés, és a kiadó nem is kívánt hosszabbítani? Lasse: Nem erről van szó. Két lemezre szóló szerződésünk van velük, így az új albumunkat is ők adják majd ki az év folyamán, ha minden a tervek szerint alakul. Városotok, Joensuu eléggé kieső hely Finnországon belül. Hogyan írnád le és mutatnád be a várost? Miről ismert Joensuu? Jelentett-e valaha akadályt számotokra a nagyvárosoktól való távolság a zenekari munka szempontjából? Nehezebb bármit is elérni ilyen elszigetelt helyről? Lasse: Nos, úgy tűnik, a finneknek a leggyakrabban csak a 90-es évekbeli náci skinhead balhék jutnak eszükbe Joenssuuról. Ami miatt Joensuu esetleg ismert lehet, az az Ilosaarirock fesztivál (az egyik legrégebbi finnországi rock fesztivál), meg az, hogy „Európa Erdészeti Fővárosa” lett, mivel itt található az Európai Erdészeti Intézet. Elég unalmas város. Az egyeteme nélkül egy halott hely volna. Nem állítom, hogy nehéz innen működtetni a zenekart, de nyilván praktikusabb volna Finnország déli részén élni, hiszen a legtöbb buli ott van. Úgy a külföldi koncertjeink sem emésztenének fel annyi költséget és időt. Mikor kezdődött a horror (a Hooded Menace szövegeinek fő csapásiránya) iránti rajongásod? Melyek a kedvenc horrorfilmjeid / könyveid / egyéb művészeti irányzataid? Lasse: Valószínűleg a Christopher Lee-féle Drakula-filmekkel kezdődött, amikor még kissrác voltam. Ezek az első emlékeim a horrorfilmek világából. Mint minden metalos, aki a 80-as években nőtt fel, én is néztem az olyan filmeket, mint a Gonosz halottat, a Bad Taste, a Toxikus bosszúálló, a Holtak napja, a Silent Night Deadly Night, a Halloween, a Rémálom az Elm utcában, és ma is szeretem ezeket. További kedvenceim a Pokol hét kapuja, a Zombik városa, a Sóhajok, a Blind Dead filmek, a Let Sleeping Corpses Lie, a The Devil Rides Out, a gonosz ikrek, meg egy sor másik film. Ami a könyveket illeti, olykor nálam is előkerülnek Lovecraft és Poe dolgai, de leginkább vizuális művészetekről, festőkről, zenekarokról, előadókról és horrorfilmekről olvasok. Vannak-e már terveitek a következő Hooded Menace albumot illetően? Lasse: Vannak. Mint említettem, reményeink szerint valamikor 2015 során fog megjelenni. Az anyagot már teljes egészében megírtuk, áprilisban pedig az Egyesült Királyságbeli Skyhammer stúdióban dolgozunk majd Chris Fieldinggel (Electric Wizard, Moss, The Wounded Kings, Napalm Death stb.). A dalok hosszabbak és dallamosabbak, de természetesen roppant súlyosak és lehangolóak. Megint finomítottunk egy keveset a zenén, de továbbra is eltéveszthetetlenül Hooded Menace-es lesz. https://www.facebook.com/HoodedMenace http://hoodedmenace.bandcamp.com/ „…it started with Christopher Lee Dracula movies…” – interview with Lasse Pyykkö of Hooded Menace Is there any particular reason you release full length albums every second year? Is it just a coincidence that your full lengths come out every even year? It´s just a coincidence really. This time, however, you came out with a compilation album. Where did the idea come from to select tracks from your previous 7” and 12” EPs and split releases? I´ve had this idea in mind for a long time, and now the time was right, cos we had plenty of material, and we aren´t going to record splits, EP´s and such in a while. So this is pretty much a perfect timing to release the compilation. I know a lot of people missed out on these tracks, but now they can have them all wrapped on one CD. The material even contains songs from the earliest period of Hooded Menace (The Eyeless Horde 7” EP). Have those tracks been re-recorded and / or re-mastered for Gloom Immemorial? No re-recordings. Our usual sound engineer Mikko Saastamoinen remastered all the tracks for the compilation cd. Please tell us about your collaborations with all these different bands. How did your partnership with Horse Latitudes, Coffins and death metal legends Asphyx come about? Did all these collaborations help you to reach more people (fans of different genres within underground & and extreme metal)? Did you ever play some shows or toured together with any of the above bands? We just contacted the bands to see if they were up for a split. As simple as that. Of course we were already in touch with most of them, so the idea for a split release came up quite naturally. I´m sure all these splits have helped us to reach more people, especially the one with Asphyx, of course. That´s not to say we did it only to spread our name. It´s no brainer they´ve been a very inspiring band to us since the day one, so first and foremost the split was a true honour to us. It´s not like you get to share a wax with one of your biggest influences everyday, you know. What comes to shows, we toured a little bit with Ilsa when we were in the US for the first time, we also did a few gigs with Coffins when they toured Finland, we´ve shared stages with Asphyx at a couple of festivals, and played twice, I think, with Horse Latitudes. What kind of release was the Live Evil Vol. 1 compilation (the one the song I, Devil Master featured on)? It was released sort of to celebrate the first edition of Fenriz curated Live Evil Fest (London, UK). We played the fest, so we got on the album as well. Gloom Immemorial has been released as a special, limited edition CD box. Please tell us a bit about its contents. The CD box comes with each release’s original art printed on an individual card with the song’s credits on the flipside. Chris from Misanthropic Art has worked with you before, on the cover art of the Hooded Menace / Loss split. Is this the reason why you chose to hire him again for the cover artwork of Gloom Immemorial? Yeah, he did good job on the split art, and was easy to work with too, so we decided to ask him for Gloom Immemorial as well. I´m glad we did, cos the art turned out brilliant. All three Hooded Menace full lengths came out on different labels. Obviously Relapse Records is the biggest of those three. How is it that your cooperation has ended after just one album and an EP in 2012? Is this how your original plans and contract meant to be and they didn’t want to extend it then? You´ve got it wrong. We have a two album deal with them, so they´ll be releasing our new album later this year, if things go as planned. Your hometown, Joensuu is a relatively remote town in Finland. How would you describe and introduce it. What is Joensuu famous for? Has its distance from any major city ever affected you in your work with the band? Is it more difficult to achieve anything from such an isolated place? Well, most often it seems that people in Finland remember Joensuu only for its nazi-skinhead problem back in the 90´s. Joensuu may be famous for Ilosaarirock festival (one of the oldest rock festivals in Finland), and for being the "Forest Capital of Europe", cos the European Forest Institute is based here. It´s pretty sleepy city. If it wasn´t for the university, this place would be dead. I wouldn´t say it´s hard for a band to operate from here, but of course it would be handy to live in southern Finland, cos that´s where most of the shows happen. Also travelling to gigs outside of the country would be less expensive and time-consuming. When did your fascination with horror (the main lyrical theme of Hooded Menace) start? What are your favorite horror movies / books / other forms of art? It probably started with Christopher Lee Dracula movies when I was a kid. That´s my first recollection of horror films. Just as any headbanger that grew up in the 80s I was watching Evil Dead, Bad Taste, Toxic Avenger, Day of the Dead, Silent Night Deadly Night, Halloween, Nightmare on Elm Street, and such, and I still love all that stuff. Other favourites are The Beyond, City of the Living Dead, Suspiria, Blind Dead films, Let Sleeping Corpses Lie, The Devil Rides Out, Twins of Evil, and loads of others. What comes to books, a little bit of Lovecraft and Poe has its time and place, but mostly I read about visual art/painters, bands/artists, and horror movies. Do you have any plans for the next Hooded Menace full length album yet? Yep, like I said, we hope to release it sometime 2015. All the material is written, and we´re heading to Skyhammer Studio in the UK to record with Chris Fielding (Electric Wizard, Moss, The Wounded Kings, Napalm Death etc.) in april. The songs are longer and more melodic, but of course, very heavy and forlorn. We´ve refined it a little bit again, but it´s still unmistakably Hooded Menace. https://www.facebook.com/HoodedMenace http://hoodedmenace.bandcamp.com/

Nincsenek megjegyzések: